Prašome palaukti, kraunama...

 

Į darbą vadovai priima MOTYVUOTUS ŽMONES, tik kur dingta jų motyvacija?

Prisiminkite save, kaip jautėtės, kai pradėjote dirbti naujoje darbovietėje? Apsidairykite aplink, su kokiomis emocijomis ateina nauji kolegos, vadovai, pavaldiniai? Dažniausiai jų akys žiba, jie kupini energijos, pozityvumo ir noro veikti. Kitaip ir būti negali, pritars man atrankų specialistai ir vadovai. Juk tie kandidatai, kurie dėl kažko abejoja, patys nežino, ko nori ar nėra motyvuoti, suinteresuoti siūlomu darbu atrankos nė nepraeina.

Naujas darbuotojas (atrinktas kandidatas) ateina su vizija, kad realizuos savo gebėjimus, gaus tai, ko trūko ankstesnėje darbovietėje (ir čia ne apie piniginį atlygį), tikisi būti komandos dalimi, būti išgirstas ir tinkamai vertinamas. Visa tai dažniausiai ir sudaro jo vidinę motyvaciją bei įgalina jį veikti.

KUR DINGTA NAUJŲ DARBUOTOJŲ MOTYVACIJA?

Kartais jie tiesiog prisitaiko prie organizacijos „senių“, kurie pamoko naujokus organizacijos elgesio taisyklių. Kartais jie supranta, kad „nepataikė“ ir laimė yra ne šitoje organizacijoje, tuomet nusprendžia likti ir plaukti pasroviui arba išeiti.

KO REIKIA, KAD NAUJOKŲ MOTYVACIJA NEDINGTŲ?

Kad naujo darbuotojo motyvacija nedingtų yra svarbūs keli aspektai: naujo darbuotojo įvedimas į darbą, lūkesčių atitikimas ir tolimesnis jų susiderinimas.

    1. Atrankos metu nežadėkite kandidatams to, ko nėra jūsų organizacijoje, nekurkite iliuzijų. Pradėjęs dirbti asmuo lygina viziją, kurią susikūrėte atrankos pokalbio metu su realybe, kurią pamato atėjęs dirbti. Jei realybė visai kitokia, jūs kaip vadovas netenkate pasitikėjimo ir toks darbuotojas dažniausiai išeina iš organizacijos.
    2. Naujas darbuotojas, atėjęs į organizaciją, jaučia tam tikrą stresą, baimę, tad jam yra svarbus jo palaikymas ir įvedimas į darbą. Ypač, tai aktualu, kai kalbame apie žemesnės kvalifikacijos darbuotojų motyvaciją. Paskirkite naujokams mentorius, kurie teiktų visokeriopą pagalbą ir apmokymus.
      1. Svarbu: mentoriai turi būti motyvuoti, priešingu atveju gali išmokyti ne visai organizacijai naudingų dalykų. Jei mentoriai nesijaus saugūs, darys viską, kad tik naujokai kuo greičiau nukreiptų savo motyvaciją į naujo darbo paieškas.

    3. Suderinkite lūkesčius. Tenka stebėti situacijas, kai naujai atėję žmonės fokusuojasi į tas veiklos sritis, kurias išmano geriausiai, o tuo tarpu vadovų lūkesčiai būna kiti. Jie išreiškia nepasitenkinimą, o tai ir „numuša“ naujokų motyvaciją veikti ir imtis iniciatyvos.

Ką tokioje situacijoje gali padaryti vadovai? Suteikite grįžtamąjį ryšį naujam darbuotojui (TIPS modelis), įvertindami jo gebėjimus, stipriąsias puses ir nukreipdami fokusą ten, kur organizacijai yra naudinga. O jei jūsų naujas darbuotojas susidūrė su sunkumais, padėkite jam juos įveikti, taip sukursite ir asmeninį santykį, ir padėsite naujam darbuotojui išlaikyti tinkamą motyvacijos lygį.

Ką galite padaryti, jei esate naujas darbuotojas? Paprašykite grįžtamojo ryšio apie atliktus darbus, pasikalbėkite su savo vadovu apie numatytus veiklos planus ir išgirskite jo nuomone, susiderindami prioritetus ir veiklos vertinimo kriterijus. Jei jums pavyks pasiekti greitų laimėjimų, įgausite ne tik daugiau vidinės motyvacijos, pasitikėjimo ir pasitenkinimo, bet ir pelnysite kitų pripažinimą (autoritetą).

Taigi, jei kalbame apie motyvaciją, kalbėkime APIE MOTYVACIJOS VALDYMĄ. Nuo to ar ji nukreipta tinkame linkme, ar tinkamas jo lygis yra ir priklauso daugelio mūsų efektyvumas ir gyvenimo kokybė. Juk jei sėkmingi esame darbe, laimingi grįžtame ir namo. Jei darbe nesiseka, slogią nuotaiką ar kitokias emocijas (gal net darbus), dažnas parsineša ir į namus. O darbe pasigirsta vis ta pati dainelė…nėra motyvacijos.