Prašome palaukti, kraunama...

 

Kaip valdyti darbuotojų motyvaciją?

1. Pirmiausiai turite dirbt su savo motyvaciją. Juk užgesęs ar perdegęs degtukas, negali uždegti kitų.

Konsultacijoje klientė teigė, kad nebegali dirbti su vadovu, kuriam niekas nerūpi. Gamybos darbuotojai pretenzijas išsako kitiems vadovams, nes jų vadovui tai nesvarbu. Tuomet tegyvuoja apkalbos!

2. Antra, turite gerai pažinti savo darbuotojus. Svarbu yra žinoti kokie yra jų poreikiai, lūkesčiai, asmeniniai tikslai. Susiekite juos su darbuotojo veikla organizacijoje.

Kliento istorija. Vadybininkui sugedo automobilis (kurį naudojo ir darbiniams tikslams) ir jis nuėjo pasikalbėti su pardavimų vadovu apie tai, kad jam reikia naujo automobilio, įmonės automobilio. Jo tiesioginis vadovas trumpai ir aiškiai atsakė: „Nesvajok“. Tuo tarpu jų pokalbį nugirdo įmonės generalinis direktorius (kuris buvo kaip tik po konsultacijos apie darbuotojų motyvavimą) ir pasikvietęs darbuotoją sako: „Parodyk, kokio automobilio nori? Pažiūrim, kiek kainuoja? Pažiūrėkim, kiek uždirbi. Paskaičiuojam… Jei per artimiausius tris mėnesius padarysi xxx pardavimus, turėsi sumą pradiniam įnašui. Vėliau sudarysime automobilio nuomos sutartį su organizacija ir dalį mėnesinio įnašo tau padengsime, ką manai?“

Kaip jums atrodo, kuris vadovas padidino darbuotojo motyvaciją dirbti?

3. Sėkmingai organizacijos ir darbuotojo veiklai bei jo motyvacijai yra labai svarbus vertybių susiderinimas. Jei organizacijos kultūra prieštarauja darbuotojo vertybių sistemai, jo motyvacija yra nukreipiama kitur (į naujo darbo paiešką).

Klientė, užimanti marketingo skyriaus vadovės pareigas tarė: „Keičiu darbą, nes organizacijos sistema man nepadeda išsaugoti komandos, aš neturiu įrankių ir galimybių jų sulaikyti, motyvuoti, įkvėpti. Man rūpi mano žmonės, o jiems panašu, kad ne“.

4. Darbuotojai kalbasi ir sąžiningumo bei teisingumo principai jiems yra labai svarbus.

Pamokanti kliento istorija. Įmonės vadovas nupirko tris naujus automobilius ir paskyrė juos padalinių vadovams (norėdamas pamotyvuoti), ko pasekoje neteko labai svarbaus komandos nario. Jis laikinai užėmė gamybos vadovo pareigas, įmonėje dirbo daugiau kaip 10 metų, dirbo viršvalandžius ir gebėjo sutelkti komandą, kai to organizacijai reikėjo. Žinoma, automobilio jis negavo, bet išeiti jį pastūmėjo užgautos ambicijos ir vadovų neįvertinimas, sąžiningumo trūkumas. Mat darbuotojus po darbo (kai jie pasilikdavo dirbti viršvalandžius) namo jis parveždavo savo automobiliu, o motyvų kodėl nauji automobiliai buvo skirti kitų pavaldinių vadovams jis nelaikė sąžiningais ir teisingais. Vienas automobilis buvo skirtas finansų vadovui (kuris pavaldinių iš vis neturėjo), kitas sandėlio skyriaus vadovui, o trečias buvo skirtas naujam vadovui (kaip viena iš jo darbo sąlygų).

5. Žinokite darbuotojų demotyvatorius. Jokia motyvacinė sistema neveiks, kol nebus rastas būdas kaip juos pašalinti ar bent dalinai eliminuoti.

Vienos įmonės darbuotoja teigė: „Nesulaukiu kada padėsiu prašymą ant stalo ir išeisiu iš šios organizacijos ir jokie pinigai manęs nesulaikys“.

Rekomendacijos vadovams. Darbuotojų motyvacija yra kintanti, todėl darbas su žmonėmis turi būti neatsiejama Jūsų darbo dalis. Jei rasite būdų padėti pavaldiniams pasiekti numatytų veiklos tikslų, tuomet motyvacija didės savaime (tiek Jūsų darbuotojams, tiek Jums, tiek visai komandai), o gauti bonusai už gerus veiklos rezultatus, leis pasitelkti ir išorinius komandos motyvavimo būdus (boulingą, picadienius, keliones ir kt.).

Rekomendacijos darbuotojams. Darbovietė, kurioje esate, galbūt tik laikina Jūsų gyvenimo stotelė, tačiau visada smagu nuveikti kažką naudingo, gal kartais iš pirmo žvilgsnio ir neįmanomo. O kas pasikeistų, jei vietoj “tingiu”, pasakytumėt “galiu”, vietoj “nežinau” -> “sužinosiu”, vietoj “nesąmonė” -> “smalsu”. Kaip pasikeistų Jūsų karjeros kelias bei asmeninis gyvenimas, jei darbe padarytumėte nors šiek tiek daugiau?

Kliento atvejis. Vienos įmonės darbuotoja nuolat skundėsi vadovui dėl per didelio darbų kiekio. Vadovas dalį darbų nuėmė, bet darbuotoja po kiek laiko vėl pradėjo skųsti darbų kiekiu. Taip darbai šiai darbuotojai ir buvo mažinami bei perduodami kitiems (kurie norėjo), kol nebeliko už ką darbo užmokesčio mokėti.