Prašome palaukti, kraunama...

 

Kokių darbuotojų ieško darbdaviai ir kas lemia sėkmingą karjerą?

Atrankas laimi darbuotojai, kurie:

  1. turi specialių žinių tam tikroje srityje ir  tik pradėjęs dirbti gali kurti vertę įmonei;  
  2. nori ir toliau specializuotis esamoje srityje ar gretimose, papildančiose esamą pareigybę; 
  3. prisiima atsakomybę ir kuria pasitikėjimu grįstą santykį; 
  4. turi panašias vertybes ir požiūrį,  artimą įmonės darbuotojų vertybėms, darbo kultūrai ir požiūriui; 
  5. kurių pageidaujamas darbo užmokestis  atitinka jų kompetencijas ir rinkos tendencijas; 
  6. geba užmegzti santykį su vadovu atrankos metu. Juk žmonės dirba su žmonėmis, tad vadovas prioritetą teikia ir tarpusavio komunikacijai bei suderinamumui. 

Na, o jei nepavyko gauti naujo darbo pasiūlymo,- tai nėra pasaulio pabaiga. Tai tiesiog ne jūsų vieta. Juk eidami pirkti batų, jų neišsirenkate iš pirmo ar antro karto (nors būna ir taip). Tad norint atrasti savo komandą ir organizaciją, gali tekti sudalyvauti ne vienoje atrankoje. 

Karjera –  tai kryptingas procesas, kuomet einate pasirinktu profesiniu keliu. Kiekviena darbovietė, kiekviena komanda, projektai, nesėkmės ir laimėjimai jus tik praturtina. Žinojimas ko nenoriu ir ko noriu, ką gebu,- yra vienas iš brandaus žmogaus požymių. Tad net nesėkminga projekto ar darbo pabaiga,  jums leidžia išsinešti naujas patirtis ir suteikia naujas galimybes, atrasti širdžiai mielą veiklą ar sritį. 

Planuoti karjerą, tai nereiškia betonuoti.  Jūsų karjeros planas turi keistis nuo rinkos ir srities pokyčių, organizacijų poreikio. Tačiau nepaisant to, jūs visada galite keisti savo asmeninio augimo kryptį, jums patikusios srities link. 

 TAD KAS LEMIĄ SĖKMINGĄ KARJERĄ? KĄ TOKIO PADARĖTE, KAD JUS PASTEBĖJO AR ĮVERTINO VADOVAS?,- to klausiu atrankų metu vadovaujančias pareigas užimančių žmonių. 

Keletas labiausiai pasikartojančių atsakymų: 

  • vadovas manimi pasitiki; 
  • visada stengiuosi padaryti daugiau, nei iš manęs tikisi; 
  • pasiekiu rezultatą. 

Tačiau šalia to, visi kandidatai ar įmones reprezentuojantys vadovai (patys jau padarę karjeras) turi dar vieną bendrą bruožą, –  buvimas nepatenkintu esama padėtimi.  Tai yra žmonės iniciatoriai, kurie yra nesitenkina esama situacija, jie įžvelgia naujas galimybes, nori progreso (daugiau, geriau). Tad jie išsiskiria savo veikla (kuri ir ne visada taip pat yra sėkminga)/veiklumu ir asmeninėmis savybėmis (noru tobulėti, augti). 

Tad jei ieškote naujų karjeros galimybių, pirmiausia įvertinkite jas ten, kur esate. Žolė tik atrodo žalesnė ten, kur jūsų nėra. Kiekviena organizacija priima darbuotoją tam tikroms problemoms ir iššūkiams spręsti, ir kuo aukštesnė pozicija, tuo profesinė veikla reikalauja aukštesnių kompetencijų ir gebėjimų. O sėkmė profesinėje veikloje ateina, kai yra asmeninis interesas (susidomėjimas profesine veikla, įmonės veiklos sritimi), įsitraukimas ir realūs veiksmai. 

Nuo ko  pradėti, norint valdyti savo karjerą?

Pirma,- atraskite veiklos kryptį, kuria norite toliau eiti.  Tai yra profesinė veiklos sritis, kuri jums įdomi, kurioje norite specializuotis, augti ir tobulėti.

Antra,- išlaikykite profesinės veiklos kryptį, dažnai jos nekeisdami.

Trečia, nuolat tobulėkite, taikydami įgytas žinias praktiškai.